Björn :D

Igår var jag med mamma, morfar, Evelina, Freddie och hennes mate Moa till morfars stuga. Det ligger på en ö ute i Juniskär och ser för övrigt ut så här;
                                                                     301033-28
301033-16<--Mamma och morfar
Vi åkte båt ut och när vi kom dit så började mor min att tillaga tacos, vilket jag fattar väldigt stort tycke för. När vi hade ätit så gick Freddie och Moa ner och fiskade, de fick 6 stora abborrar (stavas hur?).
301033-22
Observera att jag muläter chips i backgrounden.301033-23
Här rensar de firrarna, jag kan inte fatta hur de törs ^^
301033-21301033-19
Sedan badade Freddie och Moa och jag knäppte "åretsbild"-kort!


När kvällen började på att nalkas så skulle vi bada i poolen och morfar eldade så att den blev kokhet. Min uppåtpekande tumme menar på att temperaturen är lagom. Evelina satt med en sil hela kvällen för att fiska upp eventuella askabitar eller drunknade mygg. Den människan hackade tänder av rädsla hela kvällen ifall det skulle komma en spindel i vattnet. HARE!!! Närå, Eve jag klandrar dig inte för att du har fobier.
301033-25301033-24
301033-26
Där sitter typ alla i poolen på nattkröken.


Dagen därpå lärde jag mig att köra båt! Jag var oerhört duktig och jag körde jättelångt och lade till vid bryggor och allt möjligt. Så nu är det bara att ringa till mig om ni vill ta er ut till denna ö och uppleva mysighet på hög nivå! Det var faktiskt väldigt mysigt på Björn den här gången och jag är tacksam att morfar slog till och köpte stugan för x antal årsedan.
 
//Amanda


Kommentarer
Postat av: Faster Malin

Härliga bilder!! Har själv ljuvliga minnen från ön, i din morfars stuga! Fin blogg du har. Kramisar

2007-08-14 @ 17:53:39
Postat av: GK

Fan va mys :D

2007-08-23 @ 00:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0