En Domares Beslut

Matchen igår gick inte så bra... Vi förlorade med 3-1 mot Bonsjöhöjden och domaren var dement och döv och blind och skel och hade damp, de måste ha hittat honom på närmaste ålderdomshem för korttidsboende.
Det var en tjej i deras lag som slet som en dåre i min tröja och då brann det för mig. Vad jag gjorde mot henne har jag glömt bort för att jag var i ett slags trans av vrede. Då kom domaren fram till mig och sa- "Vad sysslar du med?"
Jag - "Jag spelar fotboll".
D- "Det såg inte ut som det, du har tur eftersom att jag inte såg vad du gjorde mot den andra tjejen"
J-"A, det var ju tur för henne, annars skulle hon fått kort"
D-"Passa dej, nu ska jag hålla ögonen på dig!!!" också gav han mig hatblicken.
 
Snabbtänkt som jag var stängde jag min mun och höll en låg profil resten av matchen. Men Anki råkade ut för ett gult kort bara fatt hon gjorde en glidtackling lite fel. Det kan ju inte hon rå för!!! Också dömde domaren frispark om men råkade ta ner bollen på bröstet. Han ba "Det hör ihop med handen så det blir hans på det!" ÅÅÅHHHHH!!!!

Nog om mongo-domare. Jag satt och tänkte tillbaka på hur sommaren hade varit och då kom jag att jag har varit i Italien och det var bara så kul :) Jag kommer att ha minnen för livet med mig därifrån.



Bild 1) Volleyboll "hunkarna" som tvingade en att spela i glödhet sand och som inte kunde ett ord engelska.
Bild 2) Emma, Tessan, Nessie och Evelina som tvingas vila i skuggan i halvlek av matchen.
Bild 3) Diego, våran guide. Fotot togs på invigningen.
Bild 4) Mina fötter på San Marino arena. Bevis på att jag har varit där och kännt det ljuva gräset mellan mina rangliga tår.
Bild 5) Our team med Diego i spetsen på invigningen. Oerhört trevlig kväll jag upplevde med denne man (och en massa andra, faktum är att jag såg honom inte så mycket när jag tänker efter)!

Italienresan är en av några saker som har varit sommarens höjdpunkter. Jag kommer förstås aldrig att glömma när jag fyllde 16. Vi var i Spanien då, i början av sommaren och vi åt på en restaurang med hela konkarongen. När jag kom tillbaka från ett toalettbesök blev jag djuriskt överraskad och överfallen av kökspersonalen med tårta och alla sjöng "Happy birthday..." det var bara så pinit.

Ikväll ska Emma, Eve, Fny och jag till BearIsland!

Amanda

Kommentarer
Postat av: Josse

Hahaha så jävla klockren x)

2007-08-22 @ 22:29:19
Postat av: maud

Du glömde resten av natten på din 16-årsdag,
vad hette kavaljeren på dansgolvet nu igen Mandis??? Puss/moster maud

2007-08-22 @ 23:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0