Fortsättning på förra inlägget :P

Nu är jag hemma från skolan. Magnus mobil klarade sig bra från fallet. Men i måndags kväll så hade vi match mot SDFF och vi loosade med 3-0. Jag erkänner, de var bättre än oss.


Ego bild på mig första skoldagen.


I tisdags var vi med klassen i Sidsjön för att vi skulle lära känna varandra. Nu kan jag vad alla heter! På kvällen så hade vi match mot Selångers 93-or och pinit nog förlorade vi med 3-0 där också... Men jag skyller på att de var barn och jag kunde inte utöva mina agrissioner (stavas hur?) på dem för att då skulle det vara barnmisshandel. Säger vi.


Idag, onsdag så skulle vi ha med oss datorerna för att vi skulle tydligen sitta och dryga och "lära oss first class". Det gick ju på nolltid eftersom min klass berstår av endast dataintresserade. Förutom vissa men de flesta gör inget annat än att sitta och datanörda hemma på fritiden. Efter lunch så skulle vi beblande oss med de andra NV1-orna i form av trädbingo, vilket gick ut på att vi skulle gå en runda och gissa vilka träd vi passerade. Sedan körde vi nån himla sundsvallsrunda som ej är värd att nämna. Rast däremellan tyckte jag att det var en aning dött i korridorerna. Jag och Magnus slog på våra datorer och vi fick reda på att Annika (även kallad Hasse) satt i "mysrummet" så vi gick ner dit. HALLÅ!!! HAR JAG VARIT PÅ ETT NÖRDIGARE STÄLLE PÅ JORDEN FÖRUT???? var min första tanke när jag kom in i mysrummet för att där satt nämligen 35 pers med varsin laptop framför nyllet och alla var helt tyst och inne i cyber-världen. Vad hade jag för annat val än att sätta mig på den enda lediga pallen och dra fram min egna dator och nörda? Magnus fick sätta sig på golvet för att han fick inte plats i någon annan stans. Kom ihåg att jag nervärderar inte mina klasskamrater med att kalla dem nördar. Jag beundrar dem för att det verkligen brinner för någonting här i livet. Datorer. Sedan får man bilda sin egen uppfattning om det är töntigt eller coolt men jag säger pass så länge i den frågan.   

I morgon har jag match med Essvik i Torpshammar. Sawert ska hämta mig i staden för jag hinner inte hem emellan skolan och största intresset (vilket inte är datorer). //Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0