Lysafton

På lördag var de det så kallade "Lysafton" och det skulle vi "fira" nere i "Emmas" "stuga" i "Björn", vid "Skatan". Hehe "skoja" med fjuffarna. Men ja, vi skulle komma dit halv 6, 6 och jag och min bra familj kom dit klockan halv och resten kom också halv fast en timme efter. Jag är inte särskilt förvånad över det menmen man kan ju säga en timme innan bestämd tid för att alla ska komma i tid. Palla snacka tider nu. Men när alla hade kommit fikade vi blåbärspaj som Lenis hade bakat. Sedan åt vi popcorn och chirre och sen gick vi ner till båtplatsen och kikade på lysen.
301033-42
301033-44301033-43
Mina päron åkte hem tidigare och lämnade över ansvaret över mitt och Freddies liv till den här mannen och hans hustru Malin som båda tog väl hand om oss under kvällen. Efter att vi hade evarit vid båtplarren så gick vi genom skogen till Skatan där vi kollade på andra lysen och stjärnor uppe i himlavalvet. Jag såg ett stjärnfall och vart så till mig att jag råkade skrika "KOLLA". Vad jag önskade mig tänker jag inte berätta.

När vi stod och kollade på båtar som åkte förbi i vattnet i mörkret så tog jag Eve's äppelskrutt och hyva ut den och jag tror att jag träffade en båt. Då kom en tant och gick förbi och mumlade "Här kan man ju inte stå, snart blir man väl slagen i huvet". Har ingen aning om vad hon syftade på. Psyko-tant ialla fall, hon var säkert schitzofren. Sen gick vi hem till stugan och grillade körv, men jag åt ingen för att jag var mätt i magen. /Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0