En oförglömlig vistelse

Ja nu har man vare och åkt en himla massa tåg i alla fall. I måndags åkte vi tåg från Sundsvall till Bromölla och det tog så att säga en hel dag. När vi kom fram vid 10 tin så serverades korv i bröd hos min mammas moster maud och hennes hänsynsfulle man Janne, även kallad Timbaland eftersom han efterliknar den mannen. Den enda skillnaden är att Janne är vit-hyad och har skägg och lite mer hår. 

image74

Men dagen därpå var vi i Kristianstad och shoppade, jag hittade nada förutom en morotskaka och en fanta =) Å dagen efter det så åkte jag och di andra pågarna Emma , Eve och Fny till Danmark helt totaly själv där gick vi och strosade runt på ströget, den eftertraktade gatan som tar upp några kvadratmeter av det hemfridsfulla landet Danmark. Jag ska inte tala om vad jag shoppade för att det var inget i princip, lite besse på de men,men. Fanny-dåren handlade ju cirkus 10 plagg och det är inte unikt i hennes vardag eftersom hon är shopoholic. Vi kom hem passligt till den humoristiska tv-serien MYGGAN som var inte så oväntat roligt att kolla på. En annan skrattade tills jag kiknade. På kvällen var det lite svårigheter med att sova eftersom jag låg med den skrattretande Evelina i en bäddsoffa. Om någon av oss sade ordet spetälsk brast vi ut i skratt. Innebörden av det ordet fick jag lära mig på min visit i skåne. Det är tydligen en sjukdom som gör så att huden blir ett jättestort sår och typ aldrig läker. Haja..

301033-73
I had a really good time with you guys men nu är det ett minne blott...


Kunde inte låta bli och vara lite glädjedödare så här på slutet =)
 - Amanda Sten

Kommentarer
Postat av: Shoppoholicen Fny

Vilket kul inlägg och snabb resumé över en perfekt vistelse i spätterkakeland ;) Jag vet att du är bara barnet, men ändå finns talangen i din spetälskvänliga hjärna. Bra jobbat Timbalandlovern :D Tack för en wunderbar vistelse you to! Youre like a sister to me, you guys

2007-11-02 @ 19:15:20
URL: http://effet.blogg.se
Postat av: moster maud

Det är så TYST här nere i Skåne nu, undrar vad det kan bero på????? Puss till er alla fyra

2007-11-03 @ 18:32:44
Postat av: Cilla

Hellooo! Äntligen har jag hittat hit ända från London! Yey!! Vad kul att läsa din blogg, men hoppas du inte är nån anussniffare 'for real' he he he. Kram Cilla (Kusinen Anna-Cecilia Olsson från Klippvägen 13, dotter till Ann-Marie Sten ifall du glömt mig ;)

2007-11-04 @ 14:23:14
URL: http://annacecilia747.blogg.se
Postat av: Matilda, din kusin

Åhhh vad jag har letat din blogg som en galning. Nu hittade jag den via Cillas blogg :) Va bra du skriver!!! Kram

2007-11-05 @ 13:20:07
URL: http://annamatildas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0