Vardagliga besvär

Hellu.

Idag så skulle vi på bio med klassen och lata som vi var så var det självklara alternativet att ta bussen. Sedan svängde vi in på ica esplanaden för att köpa karra, man kan faktiskt inte gå på bio utan att ha nåt att äta med sig. Så trots snaskförbudet som bio-personalen hade sänt ut hörde man en massa prassel i påsar över hela salongen.

Jag satt med Petra och Steff, framtida ekonomerna, på bion fast vår lärare Farbro Barbro hade sagt att vi skulle sitta klassvis. Busigt va! Petra hjälpte till att gömma mig när Babbens laser-ögon gled över folksamlingen. Jag hade tur för att när hon skulle titta åt mitt håll så blinkade hon och miste synen för några hundradels sekunder och hon missade mig, så ingen skada skedd. Efter bion så gick jag ner till navet med the class eller ja typ, men so what. Buss tillbaka och hade en smärtsam lektion kemi framför mig med Babben, genomgångar på tavlan fick mig att börja tänka på annat och snabbt geld mina tankar iväg ut i korridoren. Där stod några datanörds-dårar och lirade fotboll med en pet-flaska, jag måste säga att det var inga Ronaldinihos direkt.
I hopp om att få se nån snygg hunk vandra förbi utanför slets jag ifrån mina tankar när Babben sa att vi fick sluta 5 min tidigare. Generöst, verkligen. Ibland är hon bara för underbar det lilla livet i labbrock.

Nu måste jag faktiskt studera för att jag har inte gjort så mycket nytta idag än att få locket som man har i mikron när man värmer mat, att fastna i tallriken så jag fick ta till alla hjälpmedel jag kunde. Det slutade med att jag drog fram en mora-kniv och skar upp hela locket i bitar för att komma åt min lasangette. Då var den kall så jag fick värma den igen, denna gång utan lock, riktigt smart, va?

Men hej då, klipp av din stortå (nagel)
(Fick inte till det riktigt där va?)

SniffarN'


Kommentarer
Postat av: Steff

Det var bra försök där på slutet iallafall Amanda ;)

2007-10-10 @ 22:44:40
URL: http://stf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0