Karl von Linné for life

Hej idag har vi varit på utflykt med alla nv1-or. Vi har åkt buss och stannat på klockarberget för att vi skulle se hur Linné hade sett på Njurunda ifrån hans vinklar. Först så var jag lite irri för att jag inte fick hoppa på den abonerade bussen i Njurunda, jag var liksom tvungen att åka in till stan och sedan till tillbaka. *suck* =) Närå men ja, först när vi kom till KB så skulle vi vandra upp på berget och ledarn tog värsta cp-vägarna förbi hunskita och grejer. Vi skulle upp på berget för att få maximal utsikt sa den där Roy eller vad han hette. Han levde verkligen för den här resan och denna dag för att Linné skulle ha fyllt 300 år idag. *suck igen*. Pantad var Roy också. Han mest korkade citat för dagen var: "Kan ni se växten Humle??? Den som hittar den får pluspoäng!!! Ingen??? Oj det är ju den här stora som jag står bredvid..." Asså, Humle-växten är på motsatta sidan han pekar. Svår att se manar jag!
301033-52
301033-51
På väg nerför berget.

Efter att vi hade sett den sällsynte Humle-växten som Roy påpekade var väldigt bra att krydda brännvin med satte vi oss i bussen och åkte till Järvzoo. Intressant!!! En annan sov på bussen fatt Maggan tog min plats bakom de som såg film så jag såg inte nåt.
 301033-54301033-53
På järvzoo fick vi i alla fall se när rovdjuren blev matade. Coolt. Vargen som hette Voss tog alla köttbitar som vargarna skulle få och björnmorsan på bilden fick svälta. Poor girl, I will share a tear for you. Ärå, men Voss vart ju mätt iaf och det är ju huvudsaken. På vägen hem i bussen så hade vi Karl von Linné frågesport och vinnaren skulle vinna ett varg-gossedjur. Vem tror ni vann om inte jag??? Jag kammade stenseriöst hem segern med överlägsna sju poäng! Ni kan fråga mig allt om Linné och jag kan svaret! En fjuttig vargunge fick jag åxå. Nej nu får jag dåligt samvete, jag tror att Roy hade köpt den för sina egna pengar. Sorry Roy, love ya!

//Amanda "fru Roy" Sten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0