El fin de semana en drag bajitas

Nu kan jag säga som så här att jag har haft en tattar-helg! Drar en litet short summary över vad som har försiggått. under de 60 timmarna. Räknade jag rätt? 24h(sön)+24h(lör)+12h(fre), jo!  

Fredag var jag barnvakt åt Simon och Alva med Evelina. Det var roligt förutom att de aldrig somnade :O Det var bara Eve som fick ett besök av Jon Blund, inte de som borde. Sedan som jag över hos limpan som drog timmer ända in på småtimmarna.
 
Lördag åt jag och Eve frulle, sedan havregrynsgröt till lunch blott en timme senare. Efter det promenixade vi till KB efter ett besök hos urmodern farmor. Vägen var lång och halkig och jag steg innanför farstukviskten med tre brutna revben och en lårbenshals fraktur. Evelina sov hos mig den kvällen och innan vi somnade kom vi fram till att vi hade sett ganska många 80-tals och dans-filmer på kort tid. Så vi somnade med all kultur som virvlade runt i våra drömmar.

Söndag klev vi upp 7. Käkade havregrynaz igen och farsgubas skjutsade oss till Nordic hallen där vi skulle tillbringa vår dag med resten av medlemmarna i vårt fotbollslag.
Första matchen NIK-Heffners slutade 0-0. En otroligt tråkig match där ingenting hände.
Andra matchen NIK-Torpshammar slutade 2-1 och en annan stod över p.g.a för många spelare.
Tredje och sista NIK-Matfors. Vi ba; a, men de här tar vi. Nu blir det getto v.s getto (eller man kasnske ska säga bönder). Vad vi loosade med kom jag seriöst inte ihåg. Bara att jag fick en skall fraktur...

Nej då, men jag och en tjej möttes och hon hoppade in i mitt huvud (?) och båda föll till marken. Jag rullade (hörde jag i efterhand) och hon vrålade (kom jag ihåg vagt). När jag hade kryat på mig och satte mig upp var hon helt blodig över hela ögat. Der visade sig att hon hade spräckt ögonbrynet mot min kala flint. När jag rullade ut från plan ljöd domarens fikus-vissla och matchen var över :-/. Gramse.

Jo, men det var allt från denna helgen, du!  / / A m a n d a


Kommentarer
Postat av: Josse

110 procent! ;) !!!!!!!!!!!!!!

2008-01-27 @ 20:29:48
URL: http://josefinekarlsson.bloggagratis.se
Postat av: petra

amanda förfan. du kan ju inte gå in 110% på en fotbollsplan eller! det går ju inte xD haha

2008-01-28 @ 08:29:14
URL: http://petrawiklund.blogg.se
Postat av: Cilla

Aj då, låter som du har fullt upp iaf! Jag måste dock erkänna att svenskan har förändrats sedan jag var ung och bodde i Svedala, jag fattar typ bara hälften av vad ni kussar skriver! He he.

Kram

2008-01-28 @ 18:25:28
URL: http://annacecilia747.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0