En vilsen själ

Okej, nu har jag legat på slösidan några dagar. Men ibland måste man ta en paus ifrån alla vardagsbehov och bara chilla.
 
Jo, det har inte hänt nåt spec i mitt intressanta liv. Bara att jag skulle åka till Annika och tha gang i Granloholm igår och då hoppade jag på 3:ans buss. Satt med Hasse i luren och väntade på att bög-datarösten i bussens högtalare skulle hojta "haparandavägen". Men den gjorde aldrig det... något stod inte rätt till... 

När jag satt själv i bussen och bussen hade stannat ropade busschaffisen: Ey, var ska durå? Det här är slut-destination.
Jag: Haparandavägen, hette de.. eller jo, tror jag, kanske, jo...
Bussdriver: Kvinnan, du har klivit på fel buss.. Du skulle ha tatt 4:an, mannen.
 (Lite könsförvirrad typ, men vaddårå, alla gör vi misstag nån gång i livet)
Jag: Okeeej?! När går nästa rå?
Buss: Kvart över, du kan ju åka tillbaka till navet.
Jag: (viskning) Har jag nåt val idiot?!?! (högt) Jo, men det blir allatiders det! Finnimang, serru! Wohoow. 

Också satt en annan som en byfåne, på en liten sightseeing runt i granloskogarna. Hittade iaf den rätta bussen tillslut och jag kom fram till rätt plejs. Sedan efter ett besök på akutens väntehall, i värmande syfte  dock, slaggade jag, Annika och Frida nere i Annikas soffgrupp med en läkande hund som pruppade som en dåre. Det luktade metan-gaser i hela vardagsrummet och det känndes som vi levde i karantän.
 
Annars har jag varit på middag hos morrmorr. Det var smaskens det! Nu ska jag svulla chips ;P

Ha't /Amanda

Kommentarer
Postat av: ewe

hahahah x) ja dör detta var ett roligt blogg inlägg min "hotel" vän =D

2008-03-23 @ 22:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0