Bestulen

Imorse!!!! När jag skulle agera friskus till jobbet och cykla, så bara fanns den inte där jag hade lämnat den! Kvar fanns bara ett avknipsat lås. Det här är min andra stulna cykel på trekvarts år! Jag blir så less på alla himla tattare som far och ränner runt i kvissleby. Varför varför???? Men jag tror att jag har en ledtråd till vem tjuven är... det var nämligen en skabbig, gammal cykel lämnad ute på gatan och jag misstänker att tjuven "bytte upp" sig. Så nu har jag beordrat mamma som är ledig idag att sitta och spana ut för balkongen och se om tjuven kommer tillbaka och hämtar sin cykel. För den var nämligen låst, så det finns hopp.

Jag ska väl ta och erkänna att jag inte har varit världens mest aktiva cyklist genom åren men det ger ingen någon rätt att baxa min!!! Hata!!!

Jaja, iallefall så har jag varit på Tobbe och Matildas bröllop i lördags och det var jättefint och roligt. Jag blev tvingad att dansa bugg med en karl i gul tröja och det är något jag inte kan! Så jag svängde mina lurviga stelben och jag måste ha sett ut som ett kylskåp. Efter det höll jag mig hyfsat väl ifrån dansgolvet.

Aja R.I.P min cykel. Fast om nån ser den kan ni ju meddela mig och tjalla vem tjuven är. Cykeln är svart och har blåa såna här gangster-unge-horn på styret. Höres


Kommentarer
Postat av: Steff

Åh vilken fin paintmålning :')

2009-06-29 @ 12:25:24
URL: http://astby.blogg.se/
Postat av: moster maud

Vad tråkigt ang cykeln men vad hade du tänkt att mamma skulle göra om "tjuven" kom, ta ett foto eller ut o dänga på....??? Puss

2009-06-29 @ 18:02:05
Postat av: Snälla farbrorn

Popsnöret i gul tröja, han som gav dig bläöga?

2009-07-01 @ 00:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0